بازیهای خشن کامپیوتری، طوفان مغناطیسی هفده آبان سال 96 بخش کنترلکننده مغز کودکان را بـه شدت تضعیف مـیکند.
به گزارش سرویس بینالملل «بازتاب» بـه نقل از «رویترز»، تحقیقات انجام شده از نوجوانانی کـه به بازیهای خشن روی مـیآورند، نشان کـه فعالیت آن بخش از مغزشان کـه مرتبط با احساسات و عواطف است، افزایش پیدا کرده و فعالیت آن بخش کـه کنترل شخص را درون اختیـار دارد، کاهش پیدا مـیکند.
این تحقیق با استفاده از اسکنهای مغناطیسی مغز کـه فعالیتهای متابولیک را درون ۴۴ فرد بالغ کنترل مـید، انجام شد. طوفان مغناطیسی هفده آبان سال 96 از این افراد خواسته شده بود که تا پس از انجام یک بازی کامپیوتری خشن یـا غیرخشن، بـه مدت سی دقیقه کارهایی را انجام دهند.
کودکان بین سیزده که تا هفده سال، کـه دارای هیچگونـه سابقه اختلال روانی و مشکلات رفتاری پیشین نبودند موضوعات این تحقیق بودند. طوفان مغناطیسی هفده آبان سال 96 نیمـی از آنان بـه بازی «Medal of Honor» پرداختند کـه یک بازی جنگی بوده و گروهی دیگر یک بازی غیرخشن بـه نام «Need for speed» را بازی د.
افرادی کـه بازی خشن را انجام دادند، فعالیت بیشتری درون بخش احساسات و عواطف و فعالیت کمتری را درون بخشهایی از مغز کـه مربوط بـه کنترل و تمرکز بوده است، داشتند.
دکتر «وینسنت ماتیو»، استاد رادیولوژی مدرسه پزشکی دانشگاه «ایندیـانا» و مسئول این تحقیق مـیگوید: طوفان مغناطیسی هفده آبان سال 96 «این تحقیق نشان داد کـه ممکن هست انجام نوع خاصی از بازیهای خشن تأثیرات کوتاهمدتی بر عملکرد مغز داشته باشد و این تأثیر درون بازیهای غیرخشن، اما هیجانی دیده نشده است».
موضوعات بعد از انجام چنین بازیهایی بـه کارهای نیـازمند تمرکز و کارهای عاطفی کشانده شدند، درون حالی کـه فعالیت مغز آنان اسکن مـیشد.
صنعت سیزده مـیلیـارد دلاری بازیهای تصویری آمریکا با سودی کـه با گیشـه هالیوود برابری مـیکند، محور یک جنگ فرهنگی علیـه موضوعات خشن است. قانونگذاران تلاشهای متعددی انجام دادهاند که تا فروش بازیهای تصویری خشن را بـه کودکان ممنوع کنند کـه البته این امر از سوی دادگاههای مختلف، رد شده است.
«ماتیو» امـیدوار هست که درون آینده مطالعات بیشتری درون زمـینـه تأثیرات بلندمدت این مسائل بر عملکرد مغز انجام دهد.
[پیش دبستانی که تا ششم ابتدایی طوفان مغناطیسی هفده آبان سال 96]
نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sat, 03 Nov 2018 07:22:00 +0000